Tuesday, 26 August 2014

wanita berfesyen ???

Edit Posted by with No comments

semua orang dalam dunia sukakan kecantikan... kan?? amira pun sukakan kecantikan.. dan amira amat yakin dan pasti pembaca sekalian pun sukakan kecantikan.. tambahan pula Allah juga menyukai sesuatu yang cantik kerana sifat Allah juga cantik ! 

cantik ? apa makna cantik ? pada pandangan amira, cantik itu sesuatu yang subjektif.. kerana setiap orang lain takrifan cantik pada dirinya.. contohnya.. amira letakkan objeknya adalah jam.. bagi sesetengah orang akan ade yang cakap jam tu cantik.. dan akan ada orang yang akan cakap jam tu tak cantik.. sebab tulah amira letakkan takrif cantik itu sebagai subjektif... tapi ketahuilah.. setiap kejadian yang ALLAH jadikan semuanya cantik belaka ! 



secantik-cantik seseorang adalah akhlaknya...
secantik-cantik agama adalah islam...
secantik-cantik pakaian adalah taqwa...

islam itu mudah, ringkas dan indah...kita yang menyempitkan pemikiran kita mengenai islam... wanita dan fesyen itu memang sinonim dan memang tak boleh nak lari.. sifat wanita memang sukakan kecantikan dan keindahan.. secara personal, amira sendiri sukakan fesyen.. apatah lagi zaman sekarang bermacam-macam fesyen pakaian muslimah... tapi amira tak adalah fanatik sangat. hanya suka tengok orang pakai.. amira hanyalah seorang yang simple je.. tak pandai nak bergaya-gaya pun... sadis ! 

jangan persempitkan pemikiran kita.. nak tutup aurat.. kena pakai serba hitam.. kena pakai jubah.. kena pakai tudung labuh sampai kebawah lutut.. oh tidak sama sekali !! pakai jubah serba hitam itu adalah sunnah sahaja... ketahuilah bahawa islam itu indah sebenarnya kalau kita benar-benar menghayati... wanita sinonim dengan fesyen kerana wanita adalah sesuatu yang cantik sebenarnya. kalau diperhatikan, wanita ini sangat istimewa sehingga wujudnya surah An-Nisa untuk wanita. begitu kasihnya Allah pada kita. 

memandangkan amira seorang student kan.. dan memang sifat amira suka perhatikan orang.. kadang-kadang amira perhati je dekat U amira ni... nak pergi kelas je.. tapi gaya pakaian macam nak pergi majlis apa je.. dengan make-up nya.. dengan baju nye.. Masya-Allah.. kalau ye pun.. biarlah selaras dengan nak pergi kelas.. tak payah lah nak terlalu over.. biasa-biasa sudah lah. fesyen-fesyen jugak. tapi biar bertempat ! jangan sampai kita tergolong dalam golongan tabarruj ( secara berlebihan ) malu lah wahai wanita ! dirimu dicipta sebaik-baik kejadian. secantik-cantik ciptaan...


tabarruj?? tabarruj dedifinisikan oleh Imam Az Zamakhsyari sebagai perlakuan wanita wang menzahirkan perhiasannya kepada kaum lelaki yang mana sepatutnya wajib bagi mereka menutupinya.  ini termasuklah barang-barang perhiasan yang tersembunyi pada anggota badan seorang wanita seperti rantai, gelang kaki dan subang. begitu jugalah halnya dengan dengan pakaian dan pergerakan anggota badan wanita seperti cara berjalan, berkata-kata dan sebagainya..




Berfesyen itu tidak salah ! Malah agama Islam amat menyarankan agar umatnya sentiasa berpenampilan kemas, cantik dan sopan.

Berhiaslah cara seorang Muslimah!

1) Menjaga pandangan. Sesungguhnya, perhiasan termahal dan yang paling bernilai bagi seorang wanita ialah sifat malunya.Tanpa sifat malu, hilanglah keistimewaan dan kecantikannya sebagai seorang wanita. Allah swt telah berfirman yang mahfumnya : [Katakanlah kepada wanita yang beriman, hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya] An Nuur :31

2) Menjaga pergaulan dengan lelaki daripada percampuran yang keterlaluan yang tidak menjaga batas-batas yang ditetapkan. Perlakuan ikhtilat yang tidak dibenarkan pada hari ini bolehlah kita lihat sepertimana yang banyak berlaku di panggung-panggung wayang, shopping mall, universiti/kolej, majlis-majlis keraian dan sebagainya. Pergaulan bebas yang tidak dikawal hari ini akan bermula dengan adegan berpacaran, berpegangan tangan, bersekedudukan dan akhirnya semakin bertambahlah jenayah dan maksiat yang dimurkai Allah swt seperti zina, pengguguran janin dan pembuangan bayi. Remaja hari ini melihat perbuatan yang sedemikian adalah satu kebiasaanyang tiada silapnya. Sedangkan, Rasulullah saw telah berpesan dan memberi peringatan supaya mencegahnya sejak awal lagi. Hadith Nabi saw yang bermaksud [Besi yang menikam atau ditimpakan ke atas kepala kamu itu adalah lebih baik daripada kamu menyentuh perempuan yang tidak halal bagimu] HR Tabrani wal Baihaqi

3) Pakaian yang bertepatan dengan adab-adab Islami, iaitu mencakupi ciri-ciri berikut:

*Pakaian yang menutupi seluruh tubuh seorang wanita melainkan apa yang telah dikecualikan oleh Allah swt di dalam sabdanya yang bermaksud : [..kecuali yang kebiasaannya nampak daripadanya..] An Nuur : 31 ...... Pendapat yang paling sahih bagi ayat ini ialah kecuali muka dan tapak tangan sahaja.

Dewasa ini, bertudung lebih kepada mengikut fesyen semasa dan bukannya kerana kewajipan yang berpandukan Al Quran dan Sunnah. Kain tudung yang tebal menjadi nipis, yang sepatutnya labuh menutupi menjadi singkat sekadar menutup kepala dan rambut si wanita. Allah swt telah menjelaskan secara terperinci perihal tudung ataupun jilbab yang akan menjaga seorang muslimah itu. [Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya] An Nuur:31

*Pakaian hendaklah tidak nipis dan ketat. Rasulullah saw pernah mengkhabarkan bahawa di antara ahli neraka kelak ialah [Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi seakan-akan bertelanjang,mereka berjalan dengan meliuk lentok ke kiri dan ke kanan.Sesungguhnya mereka tidak akan dimasukkan ke syurga, tidak pula dapat mencium baunya]

*Tidak memakai pakaian yang menyerupai lelaki.

Sesungguhnya Nabi saw melaknat perempuan-perempuan yang berpakaian menyerupai lelaki dan begitu juga sebaliknya. Pakaian tersebut yang dimaksudkan pada hari ini ialah seperti seluar, topi dan sebagainya. Larangan memakai seluar di sini bermaksud apabila ianya dipakai dengan kemeja ataupun t-shirt, adapun sekiranya dipakai bersama gaun yang labuh maka tiada larangan padanya.

*Tidak memakai pakaian yang biasanya khusus ataupun menyerupai orang Kafir.

Larangan di sini adalah umum bagi lelaki dan perempuan Islam daripada menyerupai pakaian mereka yang beragama Yahudi, Nasrani ataupun agama lain. Ini kerana agama Islam menginginkan agar umatnya berbeza, istimewa dan bebas daripada sebarang pengaruh agama lain selain Islam secara luaran, apatah lagi dalaman. Rasulullah saw memberi peringatan yang maksudnya : [Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia adalah sebahagian daripada mereka]

4)Menjaga gerak-geri dan percakapan.

Seorang muslimah akan berhadapan dan bergaul dengan penuh keyakinan dan ketegasan ketika mana duduk bersama-sama masyarakat awam. Sentiasa menjaga kelakuan dan tutur katanya daripada menyinggung hati orang lain, akan menyebabkan dia disenangi dan mudah didekati. Allah swt berfirman mafhumnya :[ Maka janganlah kamu tunduk dalam berbicara sehingga berkeinginanlah orang yang ada penyakit dalam hatinya, dan ucapkanlah perkataan yang baik] Al Ahzab : 32

5)Hendaklah tiada keinginan untuk menarik perhatian kaum lelaki dengan barang perhiasannya, wangian yang digunakan, mahupun melalui suaranya. Larangan Allah swt agar tidak menzahirkan perhiasan yang tersembunyi bagi wanita adalah untuk membezakan wanita muslimah dengan wanita di zaman jahiliyyah yang suka menghentak-hentakkan kakinya untuk mendengarkan bunyi nyaring loceng kaki yang biasanya mengkhayalkan kaum lelaki. Allah berfirman mafhumnya :[ Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung] An Nuur :31



Wanita yang menutup aurat dan berpegang teguh dengan ajaran islam akan mendapat keredhaan allah s.w.t dan lelaki akan memandang mereka dengan penuh rasa hormat dan memberi penghormatan yang tinggi bersesuaian dengan sifat mereka yang pemalu dan bersopan santun.

Tanpa kita sedari ada banyak hikmah yang ALLAH beri jika kita betul-betul ikut cara Islam.
Kesimpulannya,wanita tidak salah berfesyen asalkan mengikut syariat Islam. bagi amira secara personal, amira suka gaya fesyen yang ditonjolkan oleh dena bahrin seorang blogger yang sangat terkenal... fesyen terkini tapi menutup aurat ! (^_^) 

Thursday, 21 August 2014

Hilangnya Kemanisan Selepas Pernikahan

Edit Posted by with No comments

Alhamdulillah, masih diberi nikmat kesihatan yang sihat untuk amira menaip malam ni.. semoga penulisan yang ingin dikongsi bersama kalian semua mendapat keredhaan Allah... InsyaAllah.. 

hilangnya kemanisan selepas pernikahan???

majoriti anak-anak muda sekarang mempunyai girlfriend dan boyfriend... tak percaya?? buka lah facebook, instagram, we chat, whatsapp.. wooowww ! akan terlihatlah gambar-gambar dengan pakwe dan makwe masing-masing... amira tak bercakap bersahaja ye.. ini adalah berdasarkan pemerhatian amira terhadap masyarakat sendiri.. amira tak ambil yang jauh-jauh pun.. amira ambil classmate amira sendiri.. kadang-kadang seseorang yang kita tak expect pun.. buka instagram terutamanya lah kan... gambar pergi makan dengan boyfriend.. pergi tengok wayang dan sebagainya lah kan... ada classmate amira yang tak approve pun amira kat instagram.. amira tak kisah pun... amira saje-saje je add.. nak tengok gambar yang macam mana diorang post.. hehe.. tapi tu lah ceritanya.. yang amira tak tahan.. ada jugak yang 'couple' dengan classmate sendiri.. haha ! andai kata classmate tu dari sem1 sampai sem5 orang yang sama je.. tak bosan ke??? 

agak mustahil dan jarang ditemui orang yang mempunyai kekasih ni.. tak ada yang bergayut.. tak ada yang keluar berdating.. jarang kan??? at least setiap malam akan bergayut di telefon masing-masing... bertanya itu ini.. bercerita itu ini... tak masuk yang keluar berdating sana sini.. pergi tengok wayang,  pergi keluar makan, jalan-jalan... kan?? kalau ada yang jenis macam tu.. satu dalam seratus lah kan.. sangat sukar ditemui ! 

amira kadang-kadang ada jugak terfikir.. kalaulah sekarang belum kahwin dah hari-hari bergayut.. nanti bila dah kahwin... mesti tak rase apa-apa kemanisan dah... dah terbiasa.. rasa biasa je.. Allahu.. ruginye.. kita bila kahwin mesti nak rasa kemanisan berkahwin tu kan... tak campur lagi yang sentiasa keluar berdating tu..  yang berpegang tangan dan sebagainya.. apa yang tinggal bila dah berkawin nanti?? kemanisan semua dah tercemar ketika belum sah menjadi yang halal. dan apabila dah berkahwin?? semuanya menjadi biasa dan suram je.. tak best kan???

alaahhh.... dengan boyfriend n girlfriend tu saja je... suka-suki.. nanti yang betul-betul nak jadikan suami or isteri.. cari lah yang lain.. soleh / solehah.. amboiiii !!! Allah dah kata... orang yang baik untuk orang yang baik.. dan begitu jugalah yang sebaliknya.. jadi nak seseorang yang baik.. kita kenalah berusaha jadi baik.. insyaAllah Allah akan bagi yang terbaik untuk kita... andainya kamu seorang playboy,, insyaAllah kamu akan dapat yang playgirl.. kamu nak??? mesti taknak kan.. jadi marilah kita sama-sama perbaiki diri masing-masing...

semua orang ada kisah silam masing-masing.. amira sendiri pun ada kisah silam jugak.. tapi sama-sama lah kita berubah mencari keredhaan Allah... kisah silam tu biarkan berlalu.. siapa kita dulu bukanlah penghalang siapa kita masa akan datang... jom berhijrah !!!

bayangkan indahnya sesebuah perkahwinan yang baru nak mekar cinta itu... seseorang yang tak pernah bersembang di telefon.. tak pernah keluar berdating.. tup tup menjadi suami isteri dan baru nak melayari bahtera cinta.. so sweet !! kan??? yang lagi best, cinta tersebut mendapat keredhaan Allah... tak pernah berpegang tangan.. tiba-tiba keluar bersama berpegang tangan... selama ni tak pernah bersembang lama.. selepas menjadi sah.. bersembang.. bercerita itu ini... manis kan?? inilah baru betapa manis dan indanya pernikahan ! 

dengan sedikit perkonsian ini, amira harap kalian cuba renung-renungkan baik buruknye apa yang amira cuba nak sampaikan ini.. amira tak kata amira baik.. amira sempurna.. tak !! amira dulu pun ada kisah silam dan amira yakin kita semua ada kan.. tapi tak menjadi kesalahan pun kan nak berubah.. malah digalakkan !! segala yang baik datangnya dari Allah dan segala kekurangan datangnya dari kelemahan diri amira sendiri. assalamualaikum.

Tips Tutup Aurat

Edit Posted by with No comments

entry kali ni adalah khas untuk sahabat-sahabat kaum hawa sekalian... bagi yang masih belum menutup aurat dengan sempurna tapi mempunyai keinginan yang tinggi nak menutup aurat sempurna.. tapi tak tahu nak mula dari mana?? masyaAllah.. Alhamdulillah... hari ni amira akan bagi sedikit tips berkenaan tutup aurat.. amira harap dengan sedikit perkongsian ini memberi panduan kepada anda semua... 


Tips Tutup Aurat .. 
.
1. Set dalam minda yang kita nak berada di paras no 8 di mana kita menutup aurat sempurna dengan handsock serta stokin.

2. Kalau ada baju seksi, simpan. Jangan buang sebab kalau gian nak pakai, pakai dalam bilik je. Jgn lupa, dgn family pun kena jaga aurat.

3. Kalau banyak baju yg tak mengikuti syarak, simpan pakai tidur je. Belilah baju yg longgar. InsyaAllah, ada ganjaran berbelanja utk aurat.

4. Tudung. Kalau mereka yg tidak bertudung, pakailah sebab rugi kamu tayang kecantikan kamu pada semua. Lagi cantik bila bertudung.

5. Bagi mereka yg sudah bertudung, labuhkan. Kalau jarang, inner neck banyak skrg jual. Aurat sebenarnya bukan hanya menutup rambut sahaja.

6. Bila bertudung, jgn pakai baju ketat, seluar ketat, sanggul tinggi. Salah tu sebab masih menampakkan susuk tubuh anda.

7. Bertudung tapi lengan pendek? Kalau ada pakai handsock dgn baju pendek, masih dikira nampak bentuk tangan. Aurat tu wahai Hawa.

8. Bertudung labuh tapi tidak pakai handsock atau stokin? Aurat perempuan adalah semua kecuali muka dan tapak tangan.

9. Kalau ada family yg tidak bertudung, ajak mereka sekali. Tak salah ajak mereka berubah. Tak lah kamu rasa kekok kan?

10. Solat jaga tapi tidak menutup aurat. Alhamdulillah jaga solat, tapi jangan lupa menutup aurat pun wajib. Mungkin ada salah dalam solat.

11. Bila nak berubah, dekatkan diri pada benda baik. Macam majlis ilmu, dengar bacaan Al Quran, jaga solat, kawan dgn kawan yg baik.

12. Bila dah berubah, istiqamah. Buat selalu sebab bila kita selalu buat, kita akan rasa kekok bila tak pakai labuh, baju longgar.

13. Ada yg gunakan cara ni, iaitu buat jadual. Buat minggu ni mula pakai baju longgar. Minggu seterus , tudung pulak. Boleh gunakan.

14. Set dalam minda, mati itu pasti. Tak kan nk berubah bila nak mati sebab kita tak tahu ajal kita bila. Banyakkan ingat mati dan istighfar

15. Dekatkan diri dengan Allah dan buat solat taubat nasuha. Kembali kepada Nya dan pohon petunjuk Nya. InsyaAllah, Dia Maha Pengampun.

16. Bila keluar, tanya pada diri "Adakah Allah redha dengan pemakaian aku?" "Cukup tak aku menutup aurat aku semua?"

17. Bila berubah, pekakkan telinga dengan cacian sebab tak mudah untuk ke Syurga kan? Mengadu pada Nya, insyaAllah indah akhirnya.

18. Bila menutup aurat kawan hilang? Allah nak tunjukkan pada kamu siapa kawan, siapa lawan. Dia akan gantikan dgn yg lebih baik, insyaAllah

bagi permasalahan aurat dagu... ramai yang musykil dan tertanya-tanya.. adakah dagu termasuk dalam aurat??? kenapa ada para ustazah ada yang pakai penutup dagu dan kenapa ada yang tidak?? sekarang amira akan menjawab persoalan ini...

persoalan berkenaan aurat dagu ni.. sebahagian ulama berpendapat dagu termasuk dari bahagian muka maka dagu dikatakan bukan aurat.. dan sebahagian ulama lagi berpendapat dagu termasuk dari bahagian dalam leher maka dagu dikatakan adalah aurat. seperti yang kita maklum kan.. aurat perempuan adalah seluruh tubuh badan kecuali muka dan tapak tangan. tapi pendapat ulama yang mengatakan dagu bukan aurat adalah lebih rajih dan lebih kuat berbanding pendapat yang satu lagi. jadi bab dagu.. depends on kita sendiri nak berpegang yang mana satu.. tidak menjadi masalah nak berpegang yang mana satu pun.. andainya kita berpegang kepada dagu tu adalah aurat.. kita kena tutup lah dagu tu.. dan berdosa kalau kita tak tutup... 

manakala bab tudung... sebenarnya tak salah pun kita nak pakai tudung jenis shawl atau apa sahaja sekalipun.. tidak menjadi satu kesalahan pun.. tapi yang menjadi kesalahannya adalah kita sendiri. bagaimana cara kita pakai..  bab tudung ni amira sarankan anda semua tonton video ustaz don berkenaan cara pemakaian tudung yang menutup aurat... amira ada video ni.. mana-mana yang ada no telefon amira... boleh whatsapp amira kalau nak berkenaan video ustaz don ni.. sangat bermanfaat ! 

Hawa, itu sedikit perkongsian buat kamu. Semoga bermanfaat. Jadilah bidadari Syurga di dunia dgn seindah perhiasan solehah kamu.. wasalam ~

Tuesday, 12 August 2014

Reaksiku Terhadap Lelaki..

Edit Posted by with No comments

hai... salam satu ummah kalian semuaaaaaaa.... macam mana raya?? best tak ??!! amira tak sempat nak wish kat korang semua sebab terlalu sibuk.. sibuk aper.. amira pun tak tahulah ! hehehe ~ =P sekarang masih bulan syawal kan.. still mood raya kan.. even dah memang terlajak lambat.. tapi amira nak wish jugak ! selamat hari raya korangg semuaaa !!!! amira mohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki jika ada tersalah atau tersilap kata atau ade entry-entry ke.. ayat amira ke.. yang telah membuat korang terasa or terkecil or apa-apa yang ter lah.. hehehe.. asiff jiddan kalian semua.. amira pun ada banyak kekurangan dan kelemahan... so.. maafkan amira eh... (^_^)



kat sini, amira nak amik kesempatan untuk memberitahu apa yang korang patut tahu tentang diri amira sendiri.. tujuannye amira taknak lah ada yang terasa hari, terkecil hati or tersinggung dengan amira.. amira bukannyer suka-suka nak sakitkan hati korang ke apa.. tapi amira memang jenis yang macam ni.. sape-sape yang kenal rapat dengan amira. or dengan erti kata kawan baik amira. dia akan tahu amira ni jenis yang macam mana apabila berhadapan dengan lelaki...

amira pecahkan 4 golongan lelaki ye.. first, lelaki yang memang amira tak kenal langsung dan orang tu pun memang tak kenal amira.. kira orang awam lah kan.. biasa lah kan kalau kita berjalan ke apa.. lalu lalang orangnya adalah orang yang memang kita tak kenal.. golongan ni amira tak heran sangat sebabnye golongan ni amira akan buat tak tahu jer.. kalau berjalan pun jalan jelah.. takde apa-apa lah kan...

second, lelaki yang tak kenal amira tapi amira kenal dia or lelaki tu kenal amira tapi amira tak kenal dia.. golongan ni pun macam kat atas.. amira akan buat tak tahu jer kalau terserempak dengan dia ke apa.. biase lah kan kalau sesetengah orang tu kita kenal dia tapi dia tak kenal kita.. normal ! tapi wat dunno sudah...

third, amira kenal lelaki tu dan lelaki tu kenal amira.. kira macam saling kenal lah.. tapi tak pernah bertegur sapa... tak pernah berhubung.. tak kira lah di alam maya or kat dunia realiti.. tetap tak bertegur sapa.. golongan ni macam kawan-kawan tuisyen camtulah.. saling kenal antara satu sama lain. tapi tak berkawan pun.. amira kat tuisyen memang tak berkawan dengan lelaki... amira kawan dengan perempuan je.. tak pun.. just buat hal sendiri... tak tahu lah knape camni. tapi tulah amira.. hehehe.. yang macam ni pun sama jugak.. amira akan buat tak tahu je bila selisih ker apa.. classmate amira pun boleh dikira dalam golongan ni jugak lah.. amira mana bercakap dengan lelaki kelas amira.. hehe.. kalau ada apa-apa yang penting lagi mustahak barulah akan bercakap or amira akan mintak orang lain yang sampaikan...

dan yang last, saling kenal antara satu sama lain dan dalam masa yang sama, berhubung lah jugak.. berhubung tu macam pernah chat ke pernah mesej ker.. tak kira lah mesej berkenaan apapun.. tapi yang ni lain sikit daripada yang kat atas-atas tu ! hehehehe... golongan ni termasuklah kawan-kawan kat alam maya yang amira berhubung atas sebab-sebab tertentu.. kalau amira terserempak dengan diorang ni.. amira akan lari !!! amira akan elakkan dari bertembung dengan diorang... so, selepas ni amira harap.. kalaulah ada di antara kawan-kawan amira yang amira buat macam ni.. jangan plek ! sebab amira memang camni.. amira harap takdelah yang akan tersinggung or terasa hati kalau amira mengelakkan diri dari korang.. amira memang tak boleh berhadapan dengan golongan ni ! jangan tanya kenapa.. huhu.. 

bagi yang dah kenal amira betul-betul.. dia memang akan tahu yang amira tak boleh dengan orang lelaki... secara jujurnye, amira tak pernah bergayut dengan orang laki saje-saje.. sembang-sembang kosong dengan orang laki  dalam phone.. amira hanya akan layan yang berbentuk mesej je.. tak kisah lah whatsapp or we chat ke ape.. call jangan harap amira akan angkat... huhu... sahabat amira sendiri cakap.. jangan haraplah amira akan bercakap dengan orang lelaki.. so.. itulah amira ! nak sembang dalam phone amira tak berani... apatah lagi depan-depan kan.. amira admit zaman sekolah dulu.. amira memang agak anti dengan lelaki. tapi dalam dunia ni.. pergi mana-mana pun akan tetap berhadapan dengan orang lelaki kan.. so anti lelaki tu tak brape nak boleh pakai lah lagi-lagi kat universiti ni.. zaman sekolah menengan dulu boleh lah jugak. sekolah pelajar semua perempuan.. tapi kawan zaman sekolah rendah jer amira ok.. mungkin sebab dah lama kenal dan macam dah satu family.. yang ni special case lah kan..

dengan penjelasan yang agak panjang lebar ni.. amira harap sedikit sebanyak boleh mengurangkan rasa kecil hati korang ke apa terhadap diri amira... amira mintak maaf !!! tu jer yang amira boleh kata dan mohon memahami....

assalamualaikum ~