Friday, 6 September 2013

HaSiL kArYaKu~

Edit Posted by with No comments
assalamualaikum w.b.t...

seperti yang korang semua sedia maklum lar kan.. sekarang nie kan minggu tryer bagi calon spm 2013..
amira ambik 11 subjek.. memakan masa 3 minggu jugak exam. lagi seminggu !!!!! argghhhhhh!!! lambatnyerrr!! tension sangat.. bleh jadi gler lamer2 exam.. bagi satu-satu subjek tu dhlar lamer.. kalau paper 1,, dalam sejam lebih camtu lar kan.. biasa memang paper 1 yang bulat-bulat neyh.. memang akan ada masa lebih lar kan.. kalu paper 2,, baru lar tak sempat masa kekadang... kan??

so,, masa lebih tu.. kalau ader kertas kosong.. amira akan tulis puisi mengikut apa yang ader dalam otak amira.. hehehe ~ nak tgok hasil karya amira??


wahai pemuda,,
wajahmu bercahaya dengan nur islam..
menarik perhatianku..

wahai pemuda,,
ketaatanmu kepada Allah dan agama..
menarik perhatianku..

tidakkah dirimu sedari,
perbuatanmu, percakapanmu,
telah menarik diriku untuk mengenalimu..

aku hanyalah insan biasa,,
tidak layak berganding denganmu...

aku sedari itu.
biarlah aku hanya memerhatimu dari jauh..
sudah cukup membahagiakanku..

teruskanlah menjadi dirimu, wahai pemuda....

datin irawmk~
(12:30 p.m._ 20.08.2013)



islam.....
agama yang suci dan berkasih-sayang,
umatnya saling membantu antara satu sama lain,
seperti suku aus dan khazraj,
pada zaman kerajaan islam di madinah...

kini, 
umat islam berpecah-belah,
tidak lagi berkasih-sayang,
malah hanya berdiam diri,
menunggu berita kehancuran islam..

ayuh bangkitlah umat islam,
bangunlah pemuda-pemudi,
hulurkan doamu untuk seluruh umat islam,
hanyalah doa senjata islam..

panjatkan doamu,
untuk umat islam yang ditindas,
berjihad, berjuang demi islam,
untuk islam tercinta..

doakan mereka,
tabah dan teruskan perjuangan,
sungguh merekalah,
pemangkin umat untuk terus berjuang...

bersabarlah islam,
percayalah....
suatu hari nanti,
islam akan bangkit,
untuk perjuangkan..
amar makruf nahi munkar...

datin irawmk ~
isnin _ 2 september 2013
10:40 a.m


di saat dirimu meluahkan rasa kepadaku,
tiada apa yang ku dapat lafazkan,
hanyalah mendengar kata-kata cintamu...

pesanku untukmu,
usahlah berharap kepadaku,
aku bukanlah sesiapa,
aku hanyalah insan biasa,
yang memerlukan bimbingan dan dokongan...

aku berharap..
jika benar dirimu mencintaiku,
bawalah cinta kita,
ke arah keredhaan Allah,
agar cinta kita kekal hingga ke syuga-Nya...

aku pinta darimu,
berdoalah kepada Allah, 
jika benar dirimu mencintaiku,
agar hatiku dekat kepadamu,
agar jodoh kita ditetapkan bersama,
agar dapat kita melayari kehidupan bersama..

-datin irawmk -
rabu, 4 september 2013
9:50 a.m


setakat nie,, ni jelah yang dapat amira hasilkan... insyaAllah,, jika amira ada kelapangan masa dan ader mood nk tulis,, amira akan tulis lagi. hehe~ tata titi tutu ~ (^_^)

0 comments:

Post a Comment