Friday, 26 July 2013

ViDeo YanG meNgiNsaFi diRi

Edit Posted by MissShyShy with No comments
assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh....
jawab jgn tak jwab! kemain panjang ag neyh amira bagi salam.. hehehe~

okeyh !! semalam kelas amira ader tonton video yang ditayangkan oleh ustaz khairullah.. ustaz nie kan.. dia muda ag tau ! bila ditanya umur... dia cakap rahsia. hampeh kut ! bukan nak ngorat.. juz nak tau jer... tapi amira agak-agak,, dalam 21 lar kut.. dye bekas pelajar kt IQT.. dye mengajar amira juz ganti ustazah dalimah beranak jer.. mengajar PQS! dia sekarang smbung belajar kt jordan. tak silap amira,, selepas raya dia balik sana.. kiranya abis dahlar perkhidmatan dia di skolah amira...

ader banyak video yang dia tunjuk.. ader yang sebagai pengajaran,, nasihat,, dan ader jugak video kelakar.. 
nak tengok jugak?? jom !!!


dah tengok ?? ni video pertama baru.. ader lagi.. video ni mengisahkan seorang anak yang tidak menghargai kuih ketayap yang dibuat kha oleh seorang ibu sebagai hadiah di atas kejayaan anak dia.. tapi anak dia??? hmmm.. sedangkan dengan kuih tu lar mak dia besarkan anak-anak... jangan jd macam tu okeh??


video nie agak membosankan sebab gambar dy sekeping tu jer.. tak tukar-tukar pun.. tapi juz abaikan jer yang tu.. yang penting,, lirik dia bez ! tak percaya?? cuba hayati.. menusuk kalbu tau !



ni pulak.. ustaz azhar menjawab persoalan tentang sah atau tidak orang bisu azan.. agak kelakar jugak lar ! time nie riuh sbentar dlam blik sumber.. aper tak nyer.. duk gelak ker video nie lar.. ^^



pesanan rasulullah untuk wanita tajuk video nie... tengok neh ~ bukan pesanan orang len.. nabi kita jugak.. dan kita cubalah terapkan dalam kehidupan kita... pakai tutup aurat.. jangan berdua-duaan.. ader lagi.. tengok sdiri lah k...


tajuk video nie adalah peringatan rasulullah yang dilupai muslimah.. allahu.. amira nak ajak para pembaca blog amira.. jangan lah kita menjadi sebahagian drpd nie.. ikutlah apa yang diajar rasulullah.. kita ikut apa yang diajar.. kebaikan boleh ker saper??? kita jugak kan.. mari lah sama-sama kita berubah ke arah yang lebih baik.. (^_^)




ni pulak adalah video scuter vs ferrari... nak tau saper bawak kete ferrari tuh?? tengok lar sendiri =p huhu.. ganas betol ! jangan pandang sebelah mata tau para ustaz nie.. hehehe~ Allah bg rezeki melimpah ruah.... alhamdulillah ~


amira tengok video ni kan.. amira terasa terharu sangat ! ! nak tau knaper? sebabnya... betapa sayangnya diorang kt rasulullah.. penuh kereta ikut kereta yang membawa bekas minuman nabi.. even bekas minuman,, tapi impaknya.. masyaAllah... nak minum dengan bekas tu,, menangis-nangis.. betapa sayangnya mereka terhadap rasulullah.. tapi kita??? renung-renungkanlah.. tepuk dada,, tanya iman.. jangan tanya selera tau ! 

ok lah.. setakat tu jelah ustaz khairullah sempat tayangkan video.. apa yang ustaz kongsikan bersama pelajar-pelajar... amira kongsikan pulak dengan korang.. amira harap yang mana boleh diambil pengajaran.. kita ambil... yang terselit video kelakar-kelakar ustaz azhar.. kita hayati mesej yang nak disampaikan k...
sampai sini jelah untuk kali ini... amira akhiri dengan kalam.. assalamualaikum ~

0 comments:

Post a Comment