Friday, 11 July 2014

Save Gaza ~

Edit Posted by with No comments

dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim.. amira mulakan catatan untuk entry kali ni.. tapi sebelum amira mulakan catatan ini.. amira minta kalian semua.. marilah sama-sama kita sedekahkan al-fatihah untuk saudara kita yang sedang berjihad di Gaza dan Palestin.. Al-Fatihah.......


seperti yang anda saksikan.. di mana-mana sahaja di media sosial.. seperti facebook, twitter, we chat or mana-mana sahaja.. rata-rata heboh menceritakan dan menunjukkan apa yang dirasakan berkenaan kejadian yang terjadi kepada saudara kita di Gaza.. Allahu.. amira sendiri pun tak terlepas dari berbuat sedemikian.. sekadar tu jelah yang amira dapat bantu dan meluahkan apa yang amira rasakan.. kekadang amira rasa sungguh berdosa.. Allahu-Akbar.. kita di sini duk leka dengan dunia.. tapi saudara kita di sana sedang berjuang demi AGAMA ISLAM.. kita di sini sepanjang masa duk fikir nak cari suami / isteri.. tak lepas juga yang leka dengan buah hati masing-masing.. tapi saudara kita di sana.. tiada masa untuk fikir semua ni.. mereka sentiasa berfikir untuk berjuang demi islam dan berjihad di jalan Allah.. Ya Allah.. berdosanya hamba-mu ni Ya Allah..

bagi yang masih mengambil ringan tentang isu ini.. ayuh ! bangkitlah kaum pemuda sekalian !! bangun ! sedarlah ! saudara kita diserang... apa yang telah kita lakukan untuk bantu mereka??? tidak takutkah kalian di Akhirat nanti.. mereka akan persoalkan apa yang telah kita lakukan untuk bantu mereka, saudara seislam kita??? sejujurnya amira takut sangat... Allahu... hina sungguh diriku.. aku takut jika ini adalah punca aku dihumban ke neraka.. kerana tidak mempedulikan saudara seislam-ku.. 

mengapa kita perlu peduli tentang palestin????
kerana pada tubuh mereka mengalir darah yang sama mengalir di dalam jasad kita...
yakni DARAH ISLAM...

amira menyeru kalian semua... mari-marilah kita sama-sama doakan saudara kita di sana.. selesai solat.. titipkanlah doa buat mereka.. doa senjata kita UMAT ISLAM... marilah bersatu.. janganlah pandang ringan akan hal ni... bayangkan kita di situasi mereka.. Allahu.. tak mampu nak dibayangkan kan.. sungguh kuat iman mereka.. jauh berbeza dengan kita.. syurga tempat mereka... itu janji-Nya... berdoa tak semestinya kena tadah tangan.. apa-apa yang terdetik di hati juga dikira satu doa.. tengah berjalan.. tengah memandu.. doalah di dalam hati.. tak susah pun.. mudah-mudahan Allah makbulkan doa kita... 

dear israel..
you can kill muslims..
but you can never kill islam..
islam will rise one day..
it all has been written..
be scared !!

bagi yang mempunyai kelapangan dan teringin menjadi sukarelawan aman palestin.. marilah sama-sama kita daftar ahli sukarelawan aman palestin.. alhamdulillah... amira pun dah daftar.. insyaAllah dengan usaha yang kecil ini sedikit sebanyak dapat membantu saudara kita di sana.... 

maaf saudaraku di Gaza,
kereta kebal, jet pejuang, senjata, dan askar kami hanya untuk pameran dan pertunjukkan hari kemerdekaan sahaja..
kapal selam kami pula sudah dijadikan muzium..
M16 kami hanya untuk berkawad kadet polis..
motif PLKN pula hanya untuk menaikkan semangat luaran kami...
dalaman???
kami PENGECUT.. maaf !!!

amira memohon kalian semua agar tidak menjadi sebahagian yang hanya berdoa di FACEBOOK, TWITTER, WE CHAT mahupun media sosial lain.. tapi hakikatnya tak pernah berdoa di TIKAR SEJADAH... hanya menunjukkan simpati di media sosial.. tapi hakikatnya tidak... amira bukanlah sempurna dan baik.. tetapi amira sedang berusaha menjadi dan mengejar gelaran solehah.. amira mengakui.. amira banyak kelemahan dan tidak sempurna.. dan apa yang amira sampaikan ni adalah sekadar perkongsian dan teguran untuk diri amira sendiri...

wahai Gaza, wahai saudara kami...
maafkan kami.. jang.an kau dakwa kami di Akhirat nanti kerana tidak berjuang di medan perang bersamamu menentang musuh-musuh kita.. 
wahai saudaraku sungguh kami di sini juga turut berjuang, menuntut ilmu agar martabat islam kembali bersinar di mata dunia...
kami menghulurkan doa sebagai rocket launcher dan M16 kami..
maafkan kami Gaza...

sekian sahaja untuk kali ni.. marilah sama-sama kita bersatu mendoakan saudara kita di sana... usaha yang kecil.. insyaAllah memberi kesan yang besar....

0 comments:

Post a Comment