Thursday, 10 October 2013

GraDuAsi KaMi..

Edit Posted by MissShyShy with No comments

hari isnin lepas ( 7/10/2013 ), amira ader majlis graduasi tau... nak tau kt mner? dekat jer ngn umah amira. tak sampai pun 5 minit dr umah amira.. majlis graduasi nie diadakan di pusat konvensyen, taman tamadun islam ! pagi tu memang datang sekolah dgn baju kurung.. orang lain pakai baju uniform sekolah, kita pkai baju kurung biase... sampaikan amira pergi kantin pagi tu,, kakcik kantin tu siap tegur lagi,, " nak g sambut raya haji ker " ade plak kakcik kater gitu.. mcm bese, amira sengih jela kan... 

sekolah amira hanya 39 orang jer yang dapat pergi ke graduasi nie.. amira pergi sana naik motor jer.. alone ! yang laen naik bas sekolah... kalau amira naik bas jugak,, alamaknyer balik yang sepatutnyer 5 minit jer.. tp mkan masa 20 minit pulak.. yelah kan.. balik naik bas ke skolah,, amik motor,, phtu balik rumah.. tak ker banyak keje plak tu?? pdahal rumah dengan taman tamadun islam dekat jer..




majlis graduasi nie bukan semua orang boleh pergi.. hanya yang dapat pointer 4.0 kebawah shaja yang layak pergi.. based kan kpd result trial baru-baru nie.. alhamdulillah.. rezeki amira.. merasa jugak graduasi tahun nie.. actually sdih jugak. drpd 39 orang yang pergi dr skolah amira.. hanya 8 orang shaja dr kelas sastera ( akaun)  selebihnya dr kelas sains tulen.. dan kelapan-lapan orang tu smua dr kelas amira.. tmasuklah amira sdiri... sdgkan kelas akaun ader 3 kelas... nak buat mcm mana kan. rezeki masing-masing.. tapi klu dpt pergi skelas lg best ! 

majlis graduasi nie bukan skolah amira jer tau ! seluruh skolah agama bwah krajaan negeri di terengganu..  nak tau skolah mana? yang ader.. sma atas sultan zainal abidin (smaasza) , sma khairiah , sma sultan zainal abidin ladang , mahmudiah , ittifakiah , al falah , smasid , marang , dan maarif... dan yang terpilih hanyalah seramai 217 orang shaja bg peringkat SPM... bg peringkat STAM , THANAWI , STPM pun ader jugak.. tp tu skolah smaasza jelah.. skolah laen takder pun.. sbb tulah ramai dr skolah dia..














memandangkan sekolah amira first skali yang smpai.. kiteorang ramai-ramai sempat dulu lar jalan-jalan kt taman tamadun islam nie... alang-alang jalan tu,, sempat lar snap sekeping dua gmbar.. huhu... =) 

okey ! back to the topic ~ .. alhamdulillah amira dpat 2 sijil.. sijil graduasi n sijil subjek terbaik bg subjek perdagangan... bg subjek terbaik tu,, dapat lar RM50... kawan amira, amalina.. dia dapat subjek terbaik bg sains dan prinsip akaun.. so, dye dapat RM100.. jeles seh ! 


nie gambar pelajar skolah amira yang layak ke graduasi.. muke bijok-bijok neyh... aisshhh! gerun pulak kiter neyh.... 


nie adalah teman seperjuangan amira dalam kelas... amira gitau td 8 orang kan.. tp yang nie 5 jer... amira pun tak sure mana diorang pergi lg 3 orang tuh.. yang 3 orang tu,, iman, anis n huda...


jeng, jeng jeng !! siapakah gerangan ini?? opss! amira pun xtau saper nie.. hehehe~ *wink*wink* simple jer kan amira.. huhu..


okeyh !! yang nie hikmah... tinggi kan dia.. kalau amira dduk sebelah dyer.. memang terserlah kependekan amira. ngee~


yang nie pulak amalina ! dialah yang selalu dapat no. pertama dalam kelas amira... memang takder sape lah yang dapat rampas takhta dr dye..


ain wardah !! ain pun antara yang bijak dalam kelas amira.. mestilah kan.. kalau tak, takdernyer dapat pergi graduasi kan..


ha !!! yang nie. korang jangan pandang sebelah mata k.. kecil2 cili padi tau ! boleh tahan bijak jugak dye neyh. amira pun takleh lagi nk lawan dye.. nak tau nama dy?? panggil jer dye salmawani...

okeyh lar !~ tu jelah untuk kali nie... doakan amira untuk SPM nanti tau !! tata titi tutu ~ (^_^)

0 comments:

Post a Comment