Saturday, 22 December 2012

SaVe GaZa

Edit Posted by with 4 comments
AsSalAmuAlaiKum ~ SaLam 1 umMah ~



tadi amira baru jer tgok majalah 3... actually malam nie majalah 3,, cerita pasal palestin... 
sunnguh kejam israel !! tidak berhati perut.. sanggup membunuh nyawa-nyawa yang tak bersalah..
ALLAH maha besar dan maha adil... takkan ader yang terlepas dari azabnyer.. 

amira tersentuh dengan rakyat palestin.. diorang sungguh tabah n cekal.. even dah ramai family diorang dah takder disebabkan kekejaman tentera israel,, diorang ttap tabah truskan hidup mcm biasa... kalau amira di situasi diorang,, tak taular mcm mana.. ntah kuat ker tidak.. amira tak dapat nak membayangkan hidup dalam situasi dengar bom sana,, dgar bom sini.. ambulan ke sna, ke mari..  tak dapat nk bayangkan ! !
tapi rakyat palestin,, diorang membesar dalam keadaan sebegitu... amira sangat tabik ngn diorang !
diorang sanggup membahayakan nyawa sndiri semata-mata untuk agama ISLAM.. agama ALLAH yang dibawa oleh NABI MUHAMMAD.. sungguh suci hatimu rakyat palestin.. semoga kalian semua ditempatkan di syurga Allah.. amiinn..  

amira pun rasa tabik dekat sukarelawan malaysia yang sanggup ke bumi palestin.. sanggup membahayakan nyawa sendiri untuk memberi kekuatan dan membantu rakyat palestin.. tadi amira tengok,, time sukarelawan malaysia ker ladang diorang,, ader tentera israel melemparkan bom.. alhamdulillah,, diorang sumer selamat.. amira mmg terharu bila tgok rakyat malaysia ader yang sudi meninjau di bumi palestin.. even palestin sedang diserang olen israel yang kejam ! artis pun ader, yang amira perasan,, semestinyer heliza lar. hehehe~ comel kan dia?? ngeee~



jeng,jeng,,jeng !! hensem kan lelaki yang dalam gmbar nie yg duk bercakap ngn tok guru.. hensem lg jumpa live! huhuhuhu~ actually, lelaki yg korang tgok dalam pic nie,, amira pernah jumpa.. dia pernah datang kt sekolah amira,, bercerita mngenai palestin.. bersih je kan muka dia... amira suka tgok. dia datang skolah amira bkn sorang,, tp 3 orang.. dia,, adik dye,, n tukang penterjemah.. dia ckp arab,, mnerlar kiteorang pham.. so, kna ader lar penterjemah kan.. hmm,, btw, adik dye lg ensem tau ! kih3~

amira mmg kagum dgn diorang.. diorang mmg sangat menjaga pndangan mata diorang.. dia n adik dye.. dua2 sangat mnjaga pndangan..sekolah amira kan smua pmpuan.. so,, bler diorang bercerita,, diorang tak tgok pun ke dpan.. tapi diorang juz pndang ke bawah... bagus kan diorang?? smoga diorang dtempatkan di kalangan orang-orang yang soleh..... amiinn..

tu jelah kut untk kali nie... marilah kita sama-sama sentiasa berdoa agar keamanan menjadi milik palestin.. InsyaAllah.. aminnnn.. (^_^) assalamualaikum ~


4 comments:

  1. ceq minat sngt kat Heliza naa,. bersihh na muka diaaa,. awat la dia x nak kat ceq,.. T_T

    ReplyDelete
  2. try lar ngorat ke fb heliza dlu no..
    tgok aper respon dia.. =) gud luck !

    ReplyDelete
  3. keep praying for Gaza..May Allah bless u dear..

    ReplyDelete
  4. seneorita.. yap.. keep praying for them..

    ReplyDelete